Kategori arşivi: Yazılım İle İlgili Yazılar

yazılım ile ilgili yazılar, yazılım bilgileri

algoritmanin_onemi

Algoritmanın Önemi ( programlama dilleri arsındaki fark )

algoritmanin_onemi

MERHABA ARKADAŞLAR, BU YAZIYI PROGRAMLAMA VE NESNE TABANLI DERSLERİNDE ZORLANIYORUM DİYENLER İÇİN YAZMA GEREKSİNİMİ DUYDUM;

RESME DİKKATLİCE BAKMANIZI İSTİYORUM, 4 FARKLI DİLİ 2 SAYIYI TOPLAYAN PROGRAM KODLARI İLE KIYASLADIM

ÇOĞU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİSİ SİTEM EDİYOR, BU SAYI GİR FALAN NE İŞİMİZE YARAYACAK, BUNLARA NELER GİBİSİNDEN.

ARKADAŞLAR, YAZILIMIN TEMELİ ALGORİTMADIR. EĞER ALGORİTMA KURAMIYORSANIZ , PROGRAM YAZMA KONUSUNDA SIKINTI ÇEKERSİNİZ, SİZİN DİL ÖĞRENMEDEN ÖNCE ALGORİTMA KAVRAMINI ÖĞRENMENİZ GEREKİR.

EĞER ALGORİTMAYI KURABİLİYORSANIZ YANİ GENEL MANTIĞI OLUŞTURABİLİYORSANIZ. İNTERNETTE İSTEMEDİĞİNZİ KADAR KOD VAR, BİR ŞEKİLDE İSTEDİĞİNİZ PROGRAMLAMA DİLİNDE KODLARSINIZ. BU ÇOK ZOR BİRŞEY DEĞİL.

SAYI GİR YERİNE İNPUT YADA CİN YAZMAK NE KADAR ZOR OLABİLİR Kİ ?

ŞİMDİ  RESMİ İNİDİRİP DİKATLİCE İNCELEYİN VE GÖZÜNÜZÜ BOŞUNA KORKUTTUĞUNUZU BİRAN ÖNCE ANLAYIN.

Yararlı Olması Dileği İle

MUHAMMET ÇAĞATAY

ANDROİD UYGULAMANIN ( APK ) KODLARINI GÖRMEK

apk_kod_gormek

 

 

ADIM 1 :

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.redphx.deviceid#?t=W251bGwsMSwxLDIxMiwiY29tLnJlZHBoeC5kZXZpY2VpZCJd

bu uygulamayi telefonuna indir ve kur. telefonun ID adresini bi kenara kaydet

ADIM 2 :

http://codekiem.com/2012/02/24/apk-downloader/

bu adresten şu yazı içerisindeki “Download and Install: APK Downloader 1.4.2 *USE AT YOUR OWN RISK* ” linke tıplayip uygulamayi indir
ardından yükleme işlemlerini

http://www.howtogeek.com/140239/how-to-download-apk-files-android-apps-from-google-play/

bu adresindeki gibi yükleme adımlari takip et.
yükleme işlemi bittikten sonra ayarlari kendine göre özelleştir
e mail kısmına telefonunda kullandığın gmail adresini yaz
şifreni yaz
ve telefonun id sini yaz
Login deyip devam et
google chrome browseri kapatıp aç google play e gir ücretsiz istediğin uygulamayi sağ üstteki işaretten indir pc ye

ADIM 3 :

http://www.cyber-warrior.org/forum/android-apk-kodlarini-gormek_492126,1.cwx

yada

http://selimkaratas.com.tr/wp/android-apk-kodlarini-gormek.html

adresindeki adımlari uygula
bu adımda uygulamanın java kaynak kodlarını göreceksin.

ADIM 4 :

android uygulamasının xml layout kodlarını resimleri sesleri veya diğer dosyaları görmek için de

bu videoyu izle ve adımları uygula.yanlız bu video da adam uygulamanın apk dosyasını kendi telefonundan çekiyor sen o adımı atla..google playdan indirdiğin apk dosyasını videodaki gibi klasörün içine kopyala.

ÜCRETSİZ WEB HOSTİNG

 

ucretsiz_hosting

ARKADAŞLAR HOSTİNGER ADLI BİR TÜRK HOSTİNG FİRMASI TANITIM AMACI İLE DEVAMLI OLARAK ÜCRETSİZ HOSTİNG DAĞİTMAKTADIR.

EĞER SİZ DE WEBSİTESİ İŞİ İLE UĞRAŞIYORSANIZ,
YADA BİR WEBSİTESİ ÖDEVİNİZ VARSA VE YAYINLAMAK ZORUNDA İSENİZ ;

BOŞUNA ÜCRET ÖDEMEDEN BU SERVİSTEN YARARLANABİLİRSİNİZ.

http://api.hostinger.web.tr/redir/2223016

PROGRAMCILAR İÇİN YARARLI SİTELER

KONU ANLATIMI YAPAN SİTELER

1. http://www.csharpnedir.com/

2. http://www.programlamadersleri.com/

3. http://www.programlamadefteri.com/

4. http://www.sinavevi.net/

5. http://www.yusufdoru.com/

6. http://www.cagataycebi.com/

7. http://www.yazilimdilleri.net/

8. http://www.phphocam.com/

9. http://www.csharptr.com/

VİDEOLU KONU ANLATIMI YAPAN SİTELER 

1. http://www.webteders.com/

2. http://www.kariyervideo.com/

3. http://gorselkurs.com/egitim.asp

4. http://www.muhammedmastar.com/

5. http://kursiyernet.meb.gov.tr/kursiyer/

6. http://www.sanalkurs.net/

7. http://www.seyretogren.com/

8. http://gorsel.tv/

9. http://www.cizgi-tagem.org/

PROJE PAYLAŞIMI YAPAN SİTELER

1. http://www.gorselyazilim.net/

2. http://www.gorselprogramlama.com/

3. http://www.csharproject.com/

4. http://csharpprogramlari.blogspot.com/

SİZ DE BİLDİĞİNİZ SİTELERİ YORUM OLARAK ATABİLİR VE LİSTEYE EKLENMESİNDE KATKIDA BULUABİLİRSİNİZ.

C#.NET, ASP.NET VE VB.NET İÇİN PROJE ÖDEVİ KONU BAŞLIKLARI !

projekonulari

BİLGİSAYAR PROGRAMCILARI İÇİN, VİZE VEYA FİNALDE ÖDEV OLARAK ALABİLECEĞİNİZ PROJE KONULARI LİSTESİ.

—- VERİ TABANLI PROGRAMLAR —

1. HASTAHANE OTOMASYONU
2. HASTAHANE RANDEVU TAKİP OTOMASYONU
3. AİLE HEKİMİ OTOMASYONU
4. KÜTÜPHANE OTOMASYONU
5. SİNEMA OTOMASYONU
6. OTOPARK OTOMASYONU
7. PETROL OFİSİ OTOMASYONU
8. ONLİNE SINAV PROGRAMI
9. ANKET PROGRAMI
10. GÜNLÜK PROGRAMI
11. YABANCI DİL ÇEVİRİCİ SÖZLÜK
12. DERSHANE ETÜT PROGRAMI
13. ÖĞRENCİ TAKİP OTOMASYONU
14. TELEFON DEFTERİ / REHBER PROGRAMI
15. ADRES DEFTERİ PROGRAMI
16. TELEFON TEKNİK SERVİS OTOMASYONU
17. PC ARIZA / TEKNİK SERVİS OTOMASYONU
18. LASTİKÇİ SATIŞ TAKİP OTOMASYONU
19. KIRTASİYE TAKİP OTOMASYONU
20. OTOBÜS / UÇAK BİLET SATIŞ OTOMASYONU
21. YEMEK FABİKASI OTOMASYONU
22. KİM MİLYONER OLMAK İSTER OYUNU
23. BİLGİ YARIŞMASI PROGRAMI
24. ÖĞRENCİ DÖNEM ÖDEVİ KAYIT PROGRAMI
25. ARAÇ KİRALAMA (RENT A CAR) TAKİP PROGRAMI
26. EMLAK TAKİP PROGRAMI
27. OTEL OTOMASYONU

— VERİTABANI GEREKTİRMEYEN PROGRAMLAR —

1. SAYI TAHMİN OYUNU
2. VAR MISIN YOK MUSUN OYUNU
3. KRONOMETRE PROGRAMI
4. GELİŞMİŞ HESAP MAKİNASI
5. DOĞUM TARİHİNE GÖRE BURCUNUZU BULAN PROGRAM
6. KİBRİT OYUNU
7. SHAPE OYUNU
8. EŞİNİ BUL OYUNU
9. İNTERNET TARAYICISI
0. PAİNT PROGRAMI
11. TAKVİM UYGULAMASI
12. SUDOKU OYUNU
13. LYS, YGS, KPSS PUAN HESAPLAMA PROGRAMI
14. NOT DEFTERİ PROGRAMI
15. GEÇTİ KALDI UYGULAMASI

BIR PROJE ( OTOMASYON ) HAZIRLARKEN IZLENMESI GEREKEN YOLLAR

proje_yaparken-izlenmesi

1. Projenizde hangi bilgilerin kullanılacağı, programın mevduatının ne olacağını saptamalısınız. ( bunu yapabilmek için sistem analizi dersini iyi dinlemiş olmanız gerekir. )

2. Mevduatınıza göre veritabanınızın tablo ve alanlarını access, sql server yada mysql ile modellemelisiniz ( bunu yapabilmek için veri tabanı ve yönetimi dersini iyi dinlemiş olmanız gerekir. )

3. Veritabanı alanları ve sistem mevduatınıza göre formlarınızın, kontrollerini yerleştirmeli, arayüzünü hazırlamalısınız. ( bunu yapabilmek için görsel programlama dersini iyi dinlemiş olmanız gerekir. )

4. Projenizin nasıl işleyeceği ile ilgili algoritma akış diyagramınızı çıkartmalı ve hocanızın istediği programlama dilinde kodlamaya başlamalısınız. ( bunu yapabilmek için programlama temelleri ( algoritma ) dersini iyi dinlemiş olmanız gerekir. )

5. Kodlarınıza uygun sınıf ve metodlar hazırlayarak projenizi tamamlamalısınız. ( bunu yapabilmek için nesne tabanlı programlama dersini iyi dinlemiş olmanız gerekir. )

6. Eğer isterseniz projenizi icon ve arkaplan resimleri hazırlayarak zenginleştirebilirsiniz. ( bunu yapabilmek icin grafik ve animasyon dersini iyi dinlemiş olmanız gerekir. )

ABI BEN NEREDEN BAŞLAYACAĞIMI BILMIYORUM…, DAHA HİÇBİRŞEY YAPMADIM… DIYENLER VAR ISE ; KULLANDIĞINIZ STUDIOYU AÇMAKTAN BAŞLAYABILIRSINIZ.

MEDODLAR ( FONKSİYONLAR ) NASİL YAZILIR ?

ARKADAŞLAR, METOD KURMA İLE İLGİLİ SIKINTILAR OLDUĞUNU GÖRÜYORUM.

ŞUNLARI BİLMENİZDE FAYDA VAR.

METODLAR YANİ DİĞER ADI İLE ( FONKSİYONLAR, YORDAMLAR, PROSEDÜRLER…) İÇERİ ALDIKLARI DEĞERİ İŞLEME SOKUP SONUCU GERİYE DÖNDÜRÜLER.

ERİŞİM BELİRLEYİCİ DEDİĞİMİZ ŞEYLER VAR BUNLAR FONKSİYONA KİMLERİN ERİŞEBİLECEĞİNİ BELİRLER ;

1. PRİVATE : SINIFA ÖZEL METOD KURAR, BAŞKA SINIFTA KULLANAMAZSINIZ.

2. PUBLİC : BÜÜTÜN PROJEDE GEÇERLİ METOD KURAR, ÖTEKİ SINIFLARDA DA KULLANILIR.

3. PROTECTED : ÖZEL METOLARDIR, SİZİN İZİN VERDİĞİNİZ SINIFLARDA TEK KULLANILIR.

4. STATİC : MEDOTU STATİK YAPAR VE DİĞER CLASLARA DA ÇAĞIRABİLİRİZ

İNT : SONUÇ İNTEGER DEĞER DÖNDÜRÜYORSA BUNU KULLANIRIZ.

DOUBLE : SONUÇ DOUBLE TİPİNDE BİR DEĞER DÖNDÜRÜYOR İSE KULLANILIR.

ÖRNEK :


public int topla(int a, int b)
{

return a+b;

}

TOPLAMA SONUCUNDA İNTEGER TİPİNDE DEĞER DÖNDÜĞÜ İÇİN İNT KULLANDIK.

AMA ÖRNEĞİN BÖLME İÇİN İNT DEĞİL DE DOUBLE KULLANMAMIZ GEREKECEKTİ ÇÜNKÜ BÖLÜMLER KÜSÜRATLI OLABİLİYOR.

YUKARIDA RETURN İLE TOPLAMI DÖNDÜRDÜK

VOİD : METODUN GERİYE DÖNDÜRDÜĞÜ SONUCU KULLANMAYACAĞIMIZ DURUMLARDA KULLANDIĞMIZ DÖNÜŞ TİPİDİR.

ÖRNEK :

 yazdir("nasılsın ?"); 

GİBİ GERİYE DÖNEN BİR DEĞER YOKTUR.

DEĞİŞKEN TÜRLERİ (KODLAMAYA YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN)

ARKADAŞLAR, DEĞİŞKEN TÜRLERİNİ KISA KISA ANLAYACAĞINIZ ŞEKİLDE ANLATACAĞIM.

ÖNCELİKLE, NİÇİN DEĞİŞKENLERİ TÜRLÜ TÜRLÜ YAPMIŞLAR ONA BAKALIM :)

SEYAHAT EDECEKSİNİZ DİYELİM, 2 PARÇA EŞYANIZ VAR İSE UFAK BİR ÇANTA, 1 AYLIK EŞYALARINIZ İÇİN İSE BÜYÜK BİR BAVUL ALIRSINIZ DEĞİL Mİ ? ÇÜNKÜ O 2 PARÇA EŞYA İÇİN KOCAMAN BİR BAVUL TERCİH ETMEK BİZE ANCAK YÜK OLACAKTIR.

İŞTE DEĞİŞKENLER DE BU YÜZDEN VAR, BOY BOY DEĞİŞKEN TİPLERİ VAR VE BİZ KENDİMİZE UYGUN OLANI SEÇMELİYİZ. BÖYLECE YAZDIĞIMIZ SİSTEMLER YORULMAZ.

METİNSEL DEĞİŞKENLER

CHAR = 1 KARAKTERLİK DEĞER ALIR ( 1, A , B , D GİBİ)

STRİNG = METİNSEL İFADELERİN TUTULDUĞU DEĞER TİPİDİR (NESNE TANALI GİBİ)

 

KÜSÜRATSIZ DEĞİŞKENLER

BYTE = 0 DAN 255 E KADAR OLAN SAYILARDIR. ( 1 , 53 , 250 GİBİ )

SHORT = -32.000 İLE +32.000 ARASINDA OLAN SAYILARDIR ( -23.000 , 1.000 , 32.000 GİBİ )

İNT  ( İNTEGER ) = -2 MİLYON İLE +2 MİLYON ARASINDAKİ SAYILARDIR (2, -45 , 789 , -1 MİLYON  GİBİ )

 

KÜSÜRATLI DEĞİŞKENLER

LONG = -9 KATRİLYON İLE +9 KATRİLYON ARASINDA DEĞER ALIR

DECİMAL = 28-29 ONDALIK SAYI KADAR DEĞER ALIR

FLOAT = 7 KARAKTER  DEĞER ALIR

DOUBLE = 15-16 KARAKTER DEĞER ALIR

 

UMARIM FAYDALI OLMUŞTUR